Sociala medier som arbetsverktyg
Du får kunskap om hur sociala medier fungerar och du får praktiska kunskaper i hur du använder och skapar närvaro på Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube med mera.
För vem
Utbildningen riktar sig till dig som är arbetssökande eller riskerar att bli arbetslös. Och du är anmäld hos Arbetsförmedlingen.
Förkunskaper
Du har utbildning och/eller yrkeserfarenhet inom yrkesområdena media och kommunikation, personal och rekrytering, marknadsföring, sälj eller liknande. Du har grundläggande förståelse för sociala medier, god dator- och internetvana och goda kunskaper i att formulera CV. Utbildningen sker på svenska men också engelska i de fall det finns behov.
Innehåll, upplägg och genomförande
Tillsammans gör vi en individuell utbildningsplan. Genom diskussioner, föreläsningar och projektarbeten lär du dig att använda sociala medier ur ett verksamhetsperspektiv. Utbildningen avslutas med praktik. Undervisning sker i Eductus lokaler, med möjlighet till distansarbete.
Del 1, introduktion:
-Sociala medier och sociala nätverk
-Marknadsundersökning och marknadsföring
-Omvärldsbevakning
-Sälj och Kundservice
Del 2, fördjupning:
-Rekrytering via sociala medier
-Logistik
-Oförutsedda situationer
-Individuell fördjupning inom eget yrkesområde
Del 3, arbetsplatsförlagd utbildning:
Du får möjlighet att praktisera dina kunskaper på ett företag.
Utbildningslängd
Heltid, 12 veckor.